Update buitentrainingen

Naar aanleiding van de persconferentie van gisteren hebben wij weer goed nieuws! Ook onze leden van 18 jaar en ouder mogen vanaf 11 mei in de buitenlucht trainen, met 1.5 meter afstand. Hierdoor komt er een aanpassing in de verdeling van de groepen.

We hebben inmiddels al wat creatieve oplossingen bedacht voor de trainingen met afstand. We zullen vanaf 11 mei proberen om twee keer per week een training in de buitenlucht te verzorgen.

We houden natuurlijk nog wel de regels aan die zijn voorgeschreven door het RIVM en het NOC*NSF.

Groepsindeling voor de buitentrainingen

We gaan werken met twee groepen:

  • Van 8 t/m 13 jaar
  • Vanaf 14 jaar (en vanaf blauwe band voor 12 jaar en ouder)

Dit doen we zodat we weer een beetje kunnen wennen aan de oude groepsindelingen.

Lestijden

We proberen om voor elke groep één keer in de week een buitentraining te verzorgen. De opties die we open houden voor een buitentraining zijn als volgt:

  • Maandag (19:30 – 20:30) – Online training
  • Woensdag (19:00 – 20:00)
  • Vrijdag (19:00 – 20:00)
  • Zaterdag- of zondagochtend (10:00 – 11:00)

Omdat we sterk afhankelijk zijn van het weer, staan alleen de online trainingen op maandag t/m 18 mei nog in de agenda. We zullen daarna nog wel op maandag online training verzorgen, maar zullen dit alleen in de groepsapp met leden van Cheo Go Kwan communiceren.

Waar zal de buitentraining worden gegeven?

De buitentrainingen zullen plaatsvinden op het pleintje voor de zaal (Guido Gezelleweg 22) en anders (afhankelijk van de grootte van de groep) in het park achter de zaal.

Kledingvoorschrift

Natuurlijk willen we het liefste onze dobok weer aan. Maar omdat de training buiten is kunnen wij niet garanderen dat je witte dobok ook mooi wit blijft. Ons advies is dus om gemakkelijke sportkleding aan te doen. Kan je eindelijk in je toffe clubkleding trainen! Bij fris weer kun je een trainingsjasje of trui aan doen.

Zorg ervoor dat je je thuis omkleed en trek bij voorkeur ook hardloop- of (buiten)sportschoenen aan.

Extra maatregelen

Het is natuurlijk super dat een groot deel van jullie buiten mag sporten. Maar geheel zonder risico is het niet. Daarom hebben we een aantal maatregelen om het zo veilig mogelijk te houden:

  • Voor de les is een ieder verplicht om zijn handen te desïnfecteren met handgel. Wij zorgen ervoor dat er desïnfecterende handgel aanwezig is;
  • Trainingsmateriaal wordt voor én na iedere les gedesïnfecteerd;
  • Voor alle leerlingen geldt dat zij de 1.5 meter afstand moeten bewaren. Dit geld ook voor de instructeurs. We zullen dus geen handen schudden met elkaar;
  • Wanneer iemand verkoudheidsklachten / keelpijn heeft, blijft hij/zij thuis. Dit geldt nog meer voor serieuzere klachten;
  • Wanneer iemand in het gezin verkoudheids- / griepklachten vertoont, blijft de leerling ook thuis;
  • Bij voorkeur willen we geen ouders/verzorgers langs de kant. Wil je er toch bij zijn, vragen wij je om op gepaste afstand (1.5 meter uit elkaar) te blijven.

Weersomstandigheden

De buitentrainingen gaan alleen door wanneer de weersomstandigheden dit toelaten. Indien er doordeweeks slechte weersomstandigheden zijn, zullen wij kijken of we een training naar het weekend kunnen verplaatsen. Indien dit niet lukt, zullen we de buitentraining vervangen met een online training, tot maximaal 2 online trainingen per week.

Meedoen? Geef je van te voren op!

Als je mee wilt doen met de buitentraining dien je je van te voren aan te melden, zodat wij weten hoe groot de groep is eventueel kunnen uitwijken naar een andere locatie als dat nodig is.

Wij moeten hier ook even streng in zijn, omdat de grootte van de groep bepaalt wat verantwoord is. Dat houdt in dat als je je niet hebt opgegeven voor de les, dat je helaas niet kunt deelnemen.

Vragen?

We hopen dat het duidelijk is voor jullie en dat we snel weer een trainingsritme hebben. Heb je hier nog vragen over, neem dan contact met ons op. Tot snel!

Taekwon,

Marcel en Samantha