Taekwon-Do beoefenen als goed voornemen

Jahoor, ze zijn er weer. De goede voornemens. Sommigen geloven er wel in, anderen totaal niet. In de kern zijn goede voornemens zo slecht nog niet, maar vaak wordt de lat te hoog gelegd om het echt haalbaar te maken. Wil je meer gaan bewegen volgend jaar? Taekwon-Do leent zich als een uitstekende sport. Wij geven je 7 tips om het wél haalbaar te maken.

1) Start met een gratis proefles

Wil je eerst even proefdraaien en kijken of Taekwon-Do bij jou past? Neem dan eerst twee gratis proeflessen. Je zit nergens aan vast en je kan meetrainen op de dagen dat het jou uit komt.

Wil je je daarna graag inschrijven bij Cheo Go Kwan, dan doe je dit zonder administratiekosten. Lekker makkelijk! Ook betaal je de contributie per maand, dus je hoeft ook niet een heel jaar vooruit te betalen.

2) Geef jezelf tijd om te wennen

Bij Cheo Go Kwan heb je de mogelijkheid om 2 tot 3 keer in de week te kunnen trainen.
Onze tip; Begin je goede voornemen niet door direct 3 keer in de week te gaan trainen. Laat je lichaam wennen aan de inspanningen en bouw dit geleidelijk op. Daarnaast kun je dan ook wennen aan de tijd die je eraan besteed.

Eén les duurt maar een uurtje. Kijk hier voor de lestijden.

3) Ga sporten met een maatje

Als je het spannend vind om in je eentje te komen, neem dan een vriend of vriendin mee. Samen sta je namelijk sterker. Probeer met elkaar af te spreken zodat je minder geneigd bent om een training over te slaan. Daarnaast is het ook leuk om ervaringen samen te delen.

4) Stel jezelf een doel

Bij Taekwon-Do kun je veel verschillende doelen stellen. Zo kun je gaan trainen voor je eerste examen om een nieuwe band te halen. Maar je kunt ook trainen voor een wedstrijd of trainen om jezelf beter te leren verdedigen.

Probeer hierbij ook te denken aan een haalbaar doel. Als je gaat starten met Taekwon-Do kun je jezelf als doel stellen dat je minimaal 2 maanden Taekwon-Do wilt beoefenen.

Daarna stel je weer een nieuw (haalbaar) doel op voor jezelf.

5) Vraag om hulp

Zodra je bij Cheo Go Kwan mee doet, zullen wij er alles aan doen om jou beter te maken. Of je nu voor de eerste keer mee doet of al jaren met ons traint; Iedereen is gelijk.

Geef bij ons aan waarom je gekozen hebt voor Taekwon-Do en vertel ons wat je graag wilt bereiken. Wij zullen je motiveren, steunen en samen voor zorgen dat je je doelen zult bereiken. Daarnaast zullen je nieuwe trainingsmaatjes je ook graag hierbij helpen.

6) Sport met plezier

Laat het duidelijk zijn dat plezier een goede drijfveer is. Het kan wel zo zijn dat je doelen hebt gesteld, maar als je ergens geen plezier in hebt – werk je jezelf alleen maar tegen. Probeer daarom vooral plezier te beleven in wat je doet. Dan zul je ook minder snel ‘geen zin’ hebben.

7) Begin nu alvast met Taekwon-Do!

Waarom wachten tot het nieuwe jaar is begonnen? Je hebt duidelijk al voor jezelf bepaald dat het tijd is voor verandering.

Door voor de feestdagen te gaan sporten, kun je alvast wennen aan een ander ritme en tijdverdrijf. Als het januari is ben je inmiddels goed op weg en zal je goede voornemen minder als verplichting naar jezelf voelen. Daarnaast – hoe eerder je begint, hoe sneller je je doel bereikt!

Weten waar de Taekwon-Do lessen worden gegeven? Klik hier.